Mirar a ADSADN Mirar a Google

8/2/09

Efecte menéame

Uau. Segueixo en estat de shock.

Avui he entrat al blog per veure com anaven les visites i els comentaris i m'he trobat amb una immensa quantitat de comentaris a les entrades de Biotolkien I, versió castellana. Què estrany. Normalment tenim molts més comentaris en català. Tan bé haurà funcionat l'entrada recopilatòria?

Afalagat i intrigat, he entrat a l'Statcounter per veure què havia passat i m'he trobat amb la següent dada: si durant el que duem d'any ens han visitat una mitjana de 50 persones diàries en castellà i 50 en català, en el que duem de dia (diumenge, a les 6 de la tarda) ja hem rebut 100 visites en català i 5.000 en castellà... (!). I tot gràcies a que algú ens ha meneado i ens ha penjat a La tafanera l'entrada. Moltes gràcies per considerar que pagava la pena compartir-la. Ara ja sé quin és l'efecte menéame de què hem parlava el Javi.

I ja que us tinc aquí, m'agradaria comentar-vos un parell de cosetes sobre la sèrie. Aquesta sèrie va ser una manera d'intentar explicar certs conceptes de biologia d'una manera divertida i amena, triant com a teló de fons el món de Tolkien; aquest, dons, era l'excusa, el fil argumental per a conduir "el temari" de les sèries. Espero haver contribuït a deixar un pèl més clar algun dels conceptes que s'ha tractat en elles.

En referència a la meva "particular" manera de veure el món de Tolkien... m'agradaria afegir que no sóc, ni molt menys, un expert en ell, com molts de vosaltres ja haureu detectat. Algunes de les "llacunes" les habia oblidat aposta (perquè me les reservava per a més endavant, o perquè no les considerava primordials) mentres que d'altres no han aparegut per causa del meu desconeixement. tan sols espero que amb el que s'ha explicat en aquesta, la primera de les sèries, pogueu deduir si aquestes races que he omès só o no són integrants d'"espècies" més àmplies.

Moltíssimes gràcies pels vostres comentaris. En breu recolliré les entrades de la segona sèrie (Biotolkien II. Desenvolupament), però abans aniran les de Lab Basics de l'Helena, i alguna que altra entrada. Si la feina m'ho permet intentaré posar-me les piles amb la següent ronda d'entrades de Biotolkien, dedicades als Ents. Ens veiem!