Mirar a ADSADN Mirar a Google

21/10/07

Alicia en el país de los Cuantos

Títol: Alicia en el País de los Cuantos. Una alegoría de la física cuántica
Autor: Robert Gilmore
Editorial: Aliança Editorial
Col·lecció: Butxaca - Física
Preu: uns 9€
Pàgines: 282

Canviem el mirall per un televisor i la pobra Alicia no s'enfrontarà a Reines "Que li tallin el cap" sinó a electrons, protons, quarks, fermions, bosons, i Físics Quàntics. Déu n'hi do. A través de capítols que es capbussen en el surrealisme per a poder arribar al fons de l'anti-intuïtiva física quàntica, l'autor ens ofereix un relat amè sobre el qual s'intueix tota la intenció del món per explicar el que semblaria inexplicable.

En la meva opinió, un llibre que justifica sobradament la seva lectura. Un plaer, no tan sols per la diversió de veure com se les ingenia per a explicar diferents conceptes, sinó pel fet de saber explicar-los d'aquesta manera. Creativitat i diversió al poder. L'estic recomanant a tot el món.

Siguem surrealistas i conteinspiristes: estic convençut que Mary Poppins és lectora d'aquest llibre. Segurament d'ell va treure allò que "amb una mica de sucre la píndola sabrà millor".

Una delícia.

3 comentaris:

Miki ha dit...

Desconeixia de l'existència d'aquest llibre, no obstant no fa gaire vaig veure una pel·lícula documental de títol "Down in the rabit hole" amb anglès i subtítols ja que a la traducció en espanyol li manquen algunes animacions explicatives que pel que comentes crec que deu estar basada en aquest llibre. La mateixa em va inspirar per escriure l'article El paper de l’Observador ja que va canviar completament el meu concepte sobre la realitat. En el mateix hi podeu trobar un vídeo d'una de les animacions (per agafar salivera) que vaig trobar al youtube.

Salva ha dit...

La interferència quàntica dels electrons depenent d'observació és un dels casos inexplicable desde la física "clàssica". De fet, aquest fenòmen és un dels primers (o sé si el primer) que va dur a formular tota la teoria quàntica. Per tant, el mèrit d'aquest "exemple" no és del senyor Gilmore, sinó de l'extrany comportament dual ona-partícula dels electrons. De totes maneres, la lectura del llibre et permetrà gaudir de moltes altres anècdotes i situacions "bizarres" que sí crec deuen ser degudes a la ment dual i quàntica del senyor Gilmore (no us perdeu la seva plana web! (aquí).

I hauriem de fer un seguiment al Dr. Quantum.

Miki ha dit...

Ara ja m'has acabat de posar les dententes, espero poder llegir-lo aviat i ja tornaré a dir-te'n alguna cosa :)
Pel que fa a l'altre vídeo del Dr Quantum també surt a la peli.