Mirar a ADSADN Mirar a Google

16/10/08

El genoma fluid

Portem unes setmanes "llibròfils". El llibre que us vull recomanar avui, El genoma fluid, és una petita delícia. De veritat. Ja se que queda cursi anomenar "deliciós" un llibre. Però és l'adejctiu que em ve al cap cada cop que l'agafo.

Amb un estil molt amè, l'autor, Josep Maria Casacuberta, ens porta de la ma pels descobrients que s'han anat succeint després de la seqüenciació dels genomes dels diferents organismes. Hi trobareu des del DNA escombraries (que no ho és tant), fins la regulació gènica; des de mutacions que canvien radicalment una planta, fins "espeleologia molecular". I tot perlat de boníssimes al·legories que ajuden tant a entendre millor els conceptes com a gaudir encara més de la lectura d'aquest llibre.

Us ben asseguro que hi ha pocs llibres que m'hagis resultat tan "així de simples, així de naturals". Un estil de divulgació molt a tenir en copte. Li recomano a tot el món; i no tan sols per llegir-lo, sinó també per a regalar. Quedareu de conya. Segur.

Fitxa tècnica

  • Autor: Josep Maria Casacuberta
  • Títolo: El genoma fluid
  • Edicions UB/Omnis cellula
  • Col·lecció catàl·lisi
  • 100 pàgines
  • Preu a el web de la UB: 14 euros.

2 comentaris:

Josep B. ha dit...

Em disculparàs la correcció. Se'n diu bibliòfils. ;)

Salva ha dit...

Jejeje. I tant! D'aquí les cometes. M'agraden més els neologismes/barbarismes que de tant absurds a mi em fan gràcia. Un és friki i no hi pot fer més.

Gràcies per la correcció!