Mirar a ADSADN Mirar a Google

21/9/07

Perquès fonamentals

Avui ho tinc fàcil, molt fàcil. S'han publicat un parell d'articles que es pregunten perquès fonamentals i que em veig en la imperiosa necessitat de comentar.

El primer em ve gran. Molt gran. Em faltarà molt espai, així que em permeteu que abreugi. L'extens article es titula Per què els humans practiquen sexe? (Arch Sex Behav (2007) 36, 477-507). És un estudi en el qual se li preguntava a 444 universitaris/es texans/es els motius pels quals havien practicat sexe en el passat. Un cop recopilades totes les respostes, les hi tornaven a presentar als subjectes perquè puntuessin les que més cops “havien utilitzat”.

Entre les 50 més votades no hi ha massa sorpreses: la immensa majoria de les respostes es basen en l'atracció sexual, l'amor, o un calentón... Molts també adduïen a la intel·ligència de l'altre. Uns altres són més prosaics: “Senzillament va passar” o “Volia celebrar una data especial” són força dalt en la classificació. Vull destacar també que “Estava borratxo/a” només apareix en la columna de les 50 primeres raons de les dones.

Les 50 raons menys votades (encara que algú sí les va votar) espanten: aconseguir diners, drogues, treball, per apostes, per venjança, són les més abundants. Aquí sí hi ha perles: S'utilitza el sexe com medicament: “Volia treure’m el mal de cap”, “Volia que desaparegués el dolor menstrual”, o per a altres utilitats: “per a canviar el tema de conversa” (?).

L'estudi continua amb una comparativa de les respostes que presenten majors diferències entre homes i dones. Els homes utilitzaven més les raons d'aspecte físic o de pur plaer sexual. Les dones només superaven als homes en tres respostes: “Volia sentir-me femenina” (va haver-hi homes que van votar aquesta opció), “Volia expressar el meu amor per aquesta persona” i “Em vaig adonar que m'havia enamorat”. Que cadascun tregui les seves conclusions.

Però he dit que hi havia dos articles. El segon no té resum (per què no?!) i això que el tema és interessant. Deixem la pregunta que dóna títol a l'article (Nurse Times (2007) 103(26): 40-3) flotant al final de l’entrada:

¿Per què els homes necessiten fer exercicis pelvians al terra?